Saturday 5 August 2017

Mehhikopärase oasalatiga täidetud maguskartulid

Üks mu lemmik vegantoite, mis on väga odav, lihtne, kiire ja kõhtu täitev. Mulle meeldib seda mitmeks päevaks ette teha ja lõunaks kaasa pakkida. Täpseid koguseid ei vaata ma kunagi, seega lähevad siia kirja ka eeldatavad kogused. 

Oasalatisse sobivad ka mustad oad, cannellini oad jne. Kikerherned ja punased oad on siin kõige odavamad. Baked beans ube tomatikastmes ma ei kasutaks, kuigi kui need sõela valada ja kaste maha loputada (tõsiselt), siis juba kõlbavad.

Vaja läheb:
- keskmise suurusega (100g kuni 150g) maguskartuleid (iga sööja kohta üks)
- 1 purk kikerherneid
- 1 purk punaseid ude (kidney beans)
- 1 keskmine purk maisi või klaasitäis külmutatud maisi*
- ca 100g kirsstomateid
- 1/4 punast sibulat
- värsket koriandrit

- ca 4 spl tomatipastat
- jahvatatud vürtsköömneid
- paprikapulbrit
- cayenne pipart või tšillihelbeid
- soola-pipart
- sidrunimahla
- serveerimiseks nt värsket salatit, avokaadot või guacamolet, spinatit, maitsestamata jogurtit või hapukoort


Pese maguskartulid ja täägi kahvliga nendesse augud. Mina surun kohe jõuga igasse kartulisse umbes 10 korda sisse, see aitab aurul kartulist välja pääseda küpsemise ajal. Pane terve kartul mikrolaineahju, alguses kolmeks minutiks. Võta välja (ettevaatust: taldrik ja kartul lähevad väga kuumaks!) ja katsu, kas kartul hakkab juba pehmenema. Seejärel keera kartul teistpidi ja küpseta minutikaupa edasi (kokku umbes 5-6 minutit ühe kartuli kohta), kuni kartul on piisavalt pehme. Lase veidi jahtuda.

Samal ajal tee oasalat. Nõruta kikerherned, oad ja mais, vala suurde kaussi. Poolita kisstomatid ja haki punane sibul (hästi peenelt) ja koriander. Lisa oasegule koos tomatipasta, jahvatatud vürtsköömnete, paprikapulbri, tšillihelveste, soola-pipra ja 1 spl sidrunimahlaga. Sega ühtlseks ja lisa soovi korral maitseaineid juurde. Ma üritan selle oasalati puhul lisada maitseained just nii palju, et tunda oleks nii hapusust (tomatist ja sidrunimahlast), magusust (maisist), soolasust ja vürtsikust (tšillist). 

Kui maguskartul on veidi jahtunud ja enam sõrmi ei ära ei põleta, lõika sellesse pikuti lõhik. Kartulikoor võib olla paks, aga seest peaks kartul olema päris pehme. Tõmba mõlemat poolt lõhikut kartul laiali, et tekitada oasalati jaoks ruumi. Lisa ca 3-4 suurt supilusikatäit oasalatit maguskartuli keskele ja peale.

Mulle meeldib seda serveerida jogurti ja spinatiga*. Pildil on aga ebaõnnestunud hummusekastme katsetus.

*Mina valmstan seda salatit alati õhtuti ette järgmiseks päevaks. Seega ma külmutatud maisi ega spinatit ei sulata, ööjooksul sulavad need ise ilusti ära. Spinati lisan täisa külmutatud kuubikuna, nagu ta on.


2 comments:

  1. kerge 6 aastat pausi, pole hullu :D

    ReplyDelete
  2. Want to Win grand Prize? Visit jcpsharethejoy and follow on-screen instructions to complete and submit the registration form. Don’t lose the chance.

    ReplyDelete